سبک زندگی

نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور

نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور

باور ریشه عمیقی در زندگی هر شخصی دارد. نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور را به صورت موشکافانه باز می کند تا  ما بتوانیم این معلومات را به راحتی و ساده به کار ببریم.بیزکالا خرسند است که مطالب بیزمگ خود را در اختیار عموم افراد جهت استفاده و فرهنگ سازی بهتر عزضه یم کند.

تاثیر باورچگونه است؟

تاثیر باور درست از جایی شروع میشه که دائم یک موضوعی رو هی تکرار کنیم تا توی ضمیر ناخودآگاهمون بره و اینجوری میشه که
تصمیماتی که میگیریم یا کارهایی که انجام میدیم و رفتارهایی که داریم، همش تحت تاثیرباورهامون قرار میگیره. آدمهای اطرافمون تاثیرگذارترین عامل در شکل گیری باورهامونن، فکر کنم میتونی این موضوع رو کامل درک کنی و چون حتما یه بار توی زندگی تاثیر تشویق و تنبیه رو دیدی و متوجه شدی که چقدر حرفای بقیه میتونه روی ما تاثیر بزاره و همین عوامل باعث میشه انگیزه ات بالا بره یا کلااعتماد به نفست رو از دست بدی و از مسیر اصلی زندگی منحرف شی.

اینکه تعیین کنی چقدر نسبت به محیط وآدمهای اطراف حساس باشی دست خودته. باور نقش فرمون برای ماشین داره، یعنی باوره که بهت جهت میده که توی چه جاده ای بری. این مغزمونه که برامون همه چیز رومشخص میکنه و بهمون قدرت اختیار هم داده و در هر چیزی حق انتخاب داده، از شغل بگیر و اینکه چه کار کنی و چی انتخاب کنی تا اینکه با کی دوست شی و چی بپوشی و چی بخوری.

در واقع باورهای ما در مغزمونه که اجازه انتخاب بهمون میده که خب هم میتونه این باور مخرب باشه و محدود کننده، هم میتونه محرک باشه و جلو برنده که بهش میگن باورای یاری کننده. باورهای محدود کننده باورهایی هستن که از دایره شخصی ما خارجه و بیشتر حول محیط و آدم های دیگه میچرخه! این باورها به ما این رو القا میکنن که نمیتونیم و به هر چی داریم راضی باشیم. باورای محدود کننده رو همه داشتیم، این باو رها انقد توی گوشمون خونده شده که قبول کردیم نمیتونیم. مثلا آدما میدونن خیلی از کارا درآمدزا هستن اما میگن در توان ما نیست، تو خودت قاضی شو وقتی این طرز فکر باشه میتونی حرکت کنی و قدمی برداری؟

یا باورشون شده وقت ندارن و انقد درگیر کارای دیگه هستن که نمیرسن یه تغییر  به وجود بیارن، اونم در جهت بهتر شدن و لذت بردن از زندگی.

آسیب های داشتن باور غلط چیست؟

باورهای غلط مانع میشن و جلوی حرکت رو میگیرن و وقتی ازت میپرسن چرا نتونستی هزار تا بهانه میاری که نمیشه.اما باورهای یاری کننده دقیقاً نقطه مقابل باورهای محدود کننده عمل میکنه، یعنی تشویقمون میکنه که همش به سمت جلوبریم. این باو رها حول محور خودمون و خدا میچرخه. یعنی دیگه از دیگران هیچ انتظاری نداریم و مسئولیت ۱۰۰ ٪ زندگی رو خودمون میپذیریم.

اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد من و ساقی به هم تازيم و بنیادش براندازیم

با این باورها همش یه چیزی در ذهنمون گوشزد میکنه که میتونیم به بزرگترین خواسته هامون برسیم. داشتن این باور به اندازه داشتن هدف مهمه. شخصیت هر کس بر مبنای همین باو رهای یاری دهندهشه. اینکه ما آدم خوب یا آدم بدی باشیم برای جهان فرقی نداره، اما با باورهامون سنجیده میشیم و برای اینکه ببینی باورات درسته یا نه

نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور

بهترین مطلب در مورد باور

به شرایط زندگی الانت نگاه کن. اگر زندگیت عالی و بینظیره، نشونه اش اینه باورهات درسته و اگه یه سری مسائل و مشکلات به چشمت میاد نشونه باو رهای منفیته که باعث شده اون مسائل بوجود بیان. خوبی این اصل اینه که مهم نیست چقدر باور اشتباه و محدود کننده تا الان داشتی چون اگه از همین الان تصمیم بگیری که خودت فرمون زندگی رو دستت بگیری، میتونی همه چی رو به نفع خودت پیش ببری.

خیلی کمن آدمهایی که بهت آموزش بدن چه باوری درسته چه باوری غلط. خودتی و خودت. تحقیق کن، بررسی کن و از همه مهمتر خودت تجربه کن تا درست و غلط رومتوجه شی. هیچ فرمول خاص و چارچوبی نیست که واست تعریف بشه، تو بسته به طرز فکر خودت باورهاتو میسازی. یکی از بهترین راه های تقویت باور دقیقا همینه که مرتب به خودت موفقیت هاتو یادآوری کنی و اینجوری یه مسیر عصبی جدید درست کنی که رفتارهاتو هم جهت با باورات کنه و نتیجه همونی بشه که توی ذهنته. حواست باشه به چیزی توجه و تمرکز کنی که واست معنی داشته باشه، یعنی مصداقی از چیزی که میخای توی ذهنت باشه،

جمع بندی داشتن باوردر زندگی

یعنی اگه داری تکرار میکنی باید واست تصویر بیاره، چون فقط به همین  شکل باور جدید شکل میگیره. همینطور که گفتیم این تکرار میتونه با تصویرسازی موفقیت های آینده ات یا نوشتن باشه. قدرت قلم از هزار کلمه که توی ذهنت میاد بیشتره.

بنویس چرا ……………… هزار برابر نشده؟مثلا چرا در آمد من ۱۰۰۰ برابر نشده؟! یعنی چرا در آمد ماهی یک میلیون من ماهی یک میلیارد نیست؟ چرا رابطهی من با خونوادم، همسرم، دوستم و غیره ۱۰۰۰ برابر عالی تر از الان نیست؟ چرا سلامتی من ۱۰۰۰ برابر بهتر از الان نیست؟ ۵۰ جواب اول میشه
لیست باورهاتون. من نمیگم باورها خوبن یا بد اما این یادت باشه اصلی ترین وظیفهی باورهای ما طبق گفته های بالا اثبات شدنشون در زندگی خودمونه. شاید با خودت فکر کنی که یه عمر گذاشتی وسط و باورهاتو ساختی و حالا چجوری میخوای این باورهای سیمانی رو که با بیل و کلنگ و یه شبه خراب نمیشه رو از نو درست کنی؟ قرار نیست این اتفاق بیفته. کارتو اینه که یه باور جدید کنار همون باور قبلی
بوجود بیاری اما محکمتر از اون قبلیه. تغییر باورها ممکنه زمانبر باشه مثلا چند ماه روی تغییر باو رهای منفیت زمان بزاری و خب در مسیر هم با یکسری مقاومتا روبه رو شی که مانعت بشه، اما اگه میخوای تغییر به وجود بیاری باید بخودت قول بدی که ثابت قدم باشی.

نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور را با این جمع بندی پایین تمام می کند.

باورها دقیقه زمانی که توخبر نداری به صورت ناخودآگاه شکل میگیرن، پس حواست به هر اتفاق و حرفی که میشنوی باشه چون همون تبدیل به باور میشه و به رفتارهای آینده تو شکل میده . قانون زندگی قانون باورهاست، این جمله یعنی به هر چیزی ک ایمان و باور و یقین داشته باشی اتفاق میفته. این اصل شاید خیلی خیلی ساده به نظر بیاد اما باور به این اصل و حک شدنش توی ضمیر ناخودآ گاهت مساویه با انفجاری که زندگیت رو متحول میکنه. پس این لطف بزرگ رو در حق خودت بکن و قدرت ذهنت باور کن.

5 نظر در “نغییر به وضعیت برتر قسمت دوم گام نهم باور

  1. ایمان گفت:

    مطالبتون انگیزش بخشه

  2. سمانه گفت:

    مثل بقیه مطالب عالی

  3. شاهین گفت:

    خوبه اگر از خودت نوشتی

  4. مینایی گفت:

    باور به خود بالاترین ارزش است درود بر شما

  5. یوسلیانی گفت:

    سلام وعرض ادب من تااینجا تمامی گام هارو دنبال کردم بدون اغراق عالی بوده مطالبتون دست خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *