سبک زندگی

تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه

تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه

در مطلب امروز مورد مهمی را بازگو می کنیم. بیزکالا سعی دارد در مجلات آموزشی خود بهترین ها را برای شما رقم بزند تا جامعه ای سربلندتر و پیروز تر داشته باشیم. تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه را انتخاب کردیم تا در مورد ان مطالبی را ارایه بدهیم.

 معنای نگرش چیست؟

یکی از کلماتی که ساده و بدیهیه اما در تعریفش شاید نتونیم اونطور که باید موفق باشیم کلمه”نگرشه”. خیلی جاها شنیدیم که میگن باید نگرشت مثبت باشه اما واقعا برامون قابل فهم بوده؟ یا اصلا چرا آدم باید نگرش مثبت داشته باشه؟ تا حالا به این مورد برخورد نکردی که بهت بگن باید فکرمنفی رو دور بریزی و مثبت فکر کنی؟ اونم دقیقا زمانی که توی بحرانیم و حوصله نصیحت نداریم!

نگرش همون معیارهایی هست که خاص خودمون داریم و چه مثبت باشه و چه منفی باهاش زندگیمون رو می سازیم. هیچ چیزی به ذات خوب یا بد نیست، تفکر ما با آن چنین می کند. برای همینه که میشنوی میگن هر چی فکر کنی همون میشه، مثبت فکر کنی همون رو میبینی و منفی فکر کنی قطعا منفی میبینی.

یه خونه رو در نظر بگیر، پنجره ای که بیرون رو میبینی میشه دیدگاه ونگرش تو. تمام برداشت تو از دنیای اطرافت میشه نگرشت.

چگونه نگرشمان را اصلاح کنیم؟

یه فیلتر ذهنی که جهان اطراف رو باهاش میشناسیم و رابطه مستقیمی با موفق شدن داره.

تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه

بهترین نوع نگرش چیست؟

در واقع این فیلتر همون احساس درونی ماست که نسبت به هر چیزی در اطرافمون داریم و باعث میشه مسیر موفقیتمون خیلی راحتتر طی بشه.

نگرش یاد گرفتنیه یعنی همه ما براساس تجربیاتی که بدست میاریم، دیدگاه و نگرشمون رو میسازیم.

حالا اگه یه نفری در زندگی موردهای منفیش بیشتر از مثبت باشه، ناخودآگاه نگرشش به آدمها، به زندگی و به همه چی منفی میشه و دقیقا تصمیمگیری هاش هم براساس همون معیارهای منفی گرفته میشه.

برعکسش هم دقیقا صدق میکنه و نگرش مثبت باعث میشه ترسمون از بین بره و هر مشکلی پیش اومد از پسش بربیایم و همه چیز رو از عینک خوشبینیمون ببینیم.

همه چیز در مورد نگرش:

نگرش مثبت و منفی ما همون صداییه که هر روز و هر ساعت باهاش در وجودمون حرف میزنیم و یه جاهایی هم باهاش دعوا می کنیم.

مثل تمام چیزهایی که تا الان گفتیم این انتخاب ماست که مدل فکرمون یه صدای تایید داشته باشه یا صدایی آزاردهنده.

یادته گفتیم تو خودت مسئول زندگی خودتی؟ این یعنی در هر موقعیتی اعم از موفقیت یا هر اشتباه و شکستی که در زندگی باهاش روبرو میشی، همش از نوع نگرش خودته و به همین دلیله که میگیم تو خودت مسئولی و اگه بخوای زندگیت رو خودت کنترل کنی، قطعا نیاز داری که نگرشت رو مثبت تر کنی.

نگرشته که بیشتر از توانایی و استعدادت در زندگی بهت کمک میکنه، یعنی در واقع تو با نگرش مثبت همه اینا رو به وجود میاری. وقتی مسئولیت زندگی خودت رو به عهده نگیری اجازه میدی این احساس درونی یا پنجره نگاهت توسط والدینت، دوستات یا اطرافیانت خراب یا کثیف بشه، اجازه میدی شک سمتت بیاد و دوباره پنجرهات کثیف تر بشه و دیگه هیچ تلاشی برای تمیز کردن این کثیفی نمیکنی.

ماسعی کردیم در مطلب تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه را برایتان شرح دهیم امیدواریم که مطالب موردقبول شما واقع شده باشد.

5 نظر در “تغییر به وضعیت برتر گام سیزدهم نگرش و تغییر دیدگاه

  1. چابک گفت:

    حرفاتون به دل نشست

  2. موسی گفت:

    عالی

  3. هانیه عطار گفت:

    کاملا موافقم

  4. بهنام گفت:

    خوبه کاش بیشتر باز میکردین

  5. موید گفت:

    درود بهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *