سبک زندگی

تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده

تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده

هرموضوعی که ما در آن بخواهیم به موفقیت خاصی دست پیدا کنیم به یک اراده وصل است. تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده را برای شما شرح می دهد. مجله آمورشی بیزمگ سایت بیزکالا برای شما تمامی آموزش هارا فراهم کرده است

مرد باید که هراسان نشود مشکلی نیست که آسان نشود.

دلیل گرفتن تصمیمات موقتی چیست؟

حس میکنی در هر کاری که باید انجامش بدی مقاومت به خرج میدی و دنبال بهانه میگردی؟ حس میکنی اصلا حوصله نداری کاری رو انجام بدی؟ چند بار تا حالا تصمیم گرفتی ورزش کنی یا بری پیاده روی یا یه عادت غلط رو حذف کنی تا زندگیت شاید روال بهتری رو طی کنه؟ چقدر شبها به خودت قول دادی که صبح زود پاشی از خواب اما تنبلی بهت اجازه نداد؟ چند بار یه کاری رو با تمام ذوق وشوقت شروع کردی اما وسطتش جا زدی؟ آیا تو هم از اون دسته آدمهایی هستی که از شنبه شروع میکنن؟ فکر میکنی چجوری میتونی تصمیمهای بزرگ زندگیتو بگیری؟

آره دوست من اراده لازمه، همون پادزهری که در تصمیم گیری شروع هر کار و انجام دادن وظایفت و اهمال کاری نکردن، به تنهایی میتونه زندگیتو از این رو به اون رو کنه. میتونه در هر نوع تصمیم گیری کوچیک و پیش پا افتاده تا تصمیمهای اساسی زندگیت که خیلی میتونه موثر باشه، یک نیروی درونی بهت بده و تو رو وادار کنه به میل خودت و نه از روی هوس تنها به مسیری که برای خودت مشخص کردی ادامه بدی و هر چی سد جلو راهته رو از بین ببری.

تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده را به گونه ای برای شما آشکار می کند که می توانیدبافهمیدن آن مسیرموفقیتتان راهموارترکنید.

اراده به چه معناست؟

اراده یعنی خواستن با عشق و ولع، و این اراده است که انجام کارها را سهل و ممکن میکنه. ارادهات رو که قوی کنی میتونی روی خودت و مقاومتت در برابر مشکلات، سختیها، ناامیدی و شکستها تسلط پیدا کنی. ارادهات که قوی شه میتونی تمرکزت رو بالا ببری و از رفتن به سمت حاشیه در مسیر هدفت جلوگیری کنی. اگه میخوای یه آدم با اراده و قوی باشی، پس باید اول در مورد انجام هر کاری خوب فکر کنی و بعد تصمیم به انجامش بگیری.

یه هدف برای خودت مشخص کنی و تا موقعی که بهش نرسیدی خسته نشی و رهاش نکنی و مشکلات رو کوچکتر از خودت و تواناییات ببینی و زود دلسرد نشی، یک کلام باید بخوای و بتونی به خواستت برسی. ناپلئون میگه “غیر ممکن وجود ندا ره” و این یعنی ا گر غیر ممکن وجود نداشته باشه پس هر کاری امکان پذیره و یه اراده قوی میخوای که در کارت موفق شی.

با اراده محکم میتونی ادعا کنی و به ادعاو حرفات عمل کنی، شکایت نمیکنی و دنبال مقصر نمیگردی و خودتو مسئول میدونی و دنبال راه حل میگردی تا مشکل رو حل کنی، یعنی جای اینکه به خود مشکل فکر کنی به راه حلش فکر میکنی و دیگه برات “نمیتونم، نمیدونم و نمیشه” معنا نداره.

چرا نمیتوانیم اراده قوی داشته باشیم؟

در تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده را بامثال های گوناگون برای شما شرح خواهد داد.

اینکه تا الان شاید نتونستیم اراده قوی داشته باشیم شاید دلیل بر همون کمال گرایی هستش که همش میخوایم کاری رو بیعیب و نقص انجام بدیم و کوچیکترین ضعفی که پیش میاد، باعث میشه دست از کار بکشیم و بزاریم به حساب بی ارا دگیمون. دلیل دیگش هم میتونه این باشه که توی لحظات هیجانی و عاطفی خاص مثل خشم، ترس، شهوت، اضطراب، غم، شادی و غیره تصمیمهای افراطی بگیریم و اون هیجان که از تب و تاب افتاد دیگه انرژی لازم برای ادامه كار ما هم از بین بره و نصفه کار بیخیال بشیم.

یه دلیل خیلی مهمتر دیگه هم هست که 98 درصد جامعه شدیم آدمهای تاثیرپذیری که مشوقهای بیرونی مثل پست یك سخنران حرفهای در اینستاگرام یا یك كتاب که راجع به کاری صحبت میکنه وبه ما انگیزه میده که کاری رو انجام بدیم، اما پس از مدتی همه چیز کنار گذاشته میشه و دوباره برچسب بیاراده بودن رو به خودمون میچسبونیم، در صورتی که همین برچسبزدنها به جای بررسی کردن دلیل اصلی میتونه ما رو به سمت شکست ببره. درسته مشوق های بیرونی خوبن اما وقتی ما انگیزه لازم و كافی برای انجام كاری نداشته باشیم، چطوری میخوان تاثیر مداوم روی ماداشته باشن؟ مثل این میمونه که من سیرم یعنی انگیزه غذا خوردن ندارم اما مثلا خانواده با بهبه وچهچه کردن بخوان ذهن منو به سمت خوردن یك غذای لذید و خوشمزه ببرن، اما اگر من گرسنه باشم یه تشویق کوچیک منو سمت غذا میبره.

تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده

مطلب آموزشی درمورد اراده

بیاین یه جور دیگه هم به قضیه نگاه کنیم. ما ایرانی ها عادت داریم وقتی یه چیزی میشه سریع صورت مسئله رو پاک کنیم، در صورتی که باید بررسی کنیم و بدونیم دلیل اینکه من به نوعی بی اراده شدم چی بوده؟ شاید بی برنامگی باعث شده من بی اراده باشم و یا اینکه راحت طلبم و دوست ندارم از حاشیه امن خودم بیرون بیام.

بزارین از یه دیدگاه دیگه هم ببینیم که شاید یه دلیل اراده قوی نداشتن باورهای محدودکنندهایه که خانوادهمون از بچگی به خوردمون دادن یا نوع تربیتمون اونی نبوده که از ما آدمی بااراده پولادین بسازه.

باید در یه سنی بهمون یاد میدادن که برای رسیدن به هدفامون باید از یه سری لذتهای زودگذر بگذریم، درست زمانی که وقت شکل دهی ما بوده، بابا مامانمون چون میخواستن سختی نکشیم اجازه دادن هر موقع دوست داشتیم درس بخونیم و هر موقع دوس داشتیم هر کاری رو انجام بدیم، هر موقع دوست داشتیم بخوابیم و هر موقع دوست داشتیم بلند شیم،

اینجوریه که نمیتونیم طبق یك برنامه حساب شده قبلی کارامونو سر و سامون بدیم. در آخر حس ناامیدی به آیندهمون باعث شده آدمهای سست عنصری بشیم که فکر کنیم با اولین مشکل تمومه و دیگه موفقیتی در کار نیست، اما اگر خودمونو آماده کنیم که اولا یه سری مسائل
پیش بینی نشده همیشه هست و یه عالمه علت و دلیل هست که دست به دست هم بده تا ما موفق بشیم. دیگه اونجا قبول میکنیم که دنیا به آخر نرسیده و ادامه میدیم.

به جای نتیجه عملگرا باش

یادت باشه به اینکه چجوری قراره تیکههای پازل زندگیت کنار هم چیده بشن نباید فکر کنی و فقط در راه رسیدن به خواستت تلاش کنی دقیقا مثل داستان حضرت سلیمان و مورچه عاشق، که حضرت سلیمان از مورچهای که داشت خاکهای پایین کوه رو جابجا میکرد پرسید: چرا این همه سختی را به جون میخری؟ مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او میخواهم این کوه را جابجا کنم. حضرت سلیمان گفت : تو اگر عمر نوح هم داشته باشی نمیتونی این کا رو انجام بدی. مورچه گفت: “تمام سعیام را میکنم!”.

حضرت سلیمان هم که از پشتکار مورچه خوشش آمده بود، کوه رو براش جابجا کرد. مورچه رو به آسمان کرد و گفت: خدایی را شکر میکنم که در راه عشق، پیامبری را به خدمت مورچهای فرستاد. چیدنش دست خداست و خدا همیشه شاهکار میکنه و بهترین تصویر رو برات مهیا میکنه. اراده چیزی نیست که یک شبه بدست بیاد یا بخوای با خوندن کتاب به دست بیاریش، اراده یک تصمیمه، یک نیروی فوق العاده که فقط زمانی بدست میاد که به پیشرفت و آینده ای که قرا ره اتفاق بیفته فکر کنی و بهش اهمیت بدی.

اما برای اینکه در تصمیمت بهت کمک کرده باشیم، کارای زیر وانجام بده. هدفتو از زندگی مشخص کن، ببین میخوای به چی برسی. بعد بشین و روی نقطه قوتهای خودت تفکر کن و تواناییهاتو بشناس. برنامه روزانهات رو هر شب به مدت چند دقیقه به دقت ارزیابی کن. ببین بعد اینکه اراده کردی کارای روزانتو دقیق انجام بدی، پیگیر بودی و ثبات داشتی یا یه حس بد یا
یه محرک بیرونی نذاشته ادامه بدی؟ به خودت نمره بده. اگر خوب بود خودتو تشویق کن و به عنوان موفقیت کوچیک امروزت ازش یاد کن و اگر هم بد بود ببین چه کارهایی باید انجام میدادی و ندادی و برای روز بعد جبرانش کن. نگران نباش همه در زندگی کارهای نیمه تموم داشتیم اما اراده کردیم و درستش کردیم.

دیدگاه صحیح از یک اراده قوی

اراده رو مثل یک ماهیچه تصور کن. اراده چیزیه که میتونی هر موقع که نیاز بود منعطفش کنی یا بهش استراحت بدی، اراده هم مثل ماهیچه با تمرین قوی میشه و اگه هم به اندازه ازش استفاده نکنی توانش رو از دست میده. یه آزمایشی انجام شده روی تربچه و کلوچه. دانشمندان،شرکتکنندگان گرسنه رو مورد آزمایش قرار دادن و اونها رو توی سه گروه تقسیم کردن و از هرگروه خواستن یکی از سه کار زیر رو انجام بدن تربچه ها رو بخورن و از خوردن کلوچه اجتناب کنن .  کلوچه ها رو بخورن و از خوردن تربچهها اجتناب کنن .  هیچ کاری انجام ندن )به شرکت کنندگان غذایی داده نمیشد(سپس از افراد خواسته شد که یک پازل هندسی غیرممکن رو حل کنن. افرادی که تربچه خورده بودن و در مقابل خوردن کلوچه ها مقاومت کردن، زودتر از کسانی که فقط کلوچه خورده بودن و یا کسانی که اصلا غذایی بهشون داده نشده بود تسلیم شدن. چرا؟ چون اونها از ارادهشون برای مقاومت در برابر خوردن کلوچه استفاده کردن و حالا نمیتونستن از ارادهشون برای حل پازل استفاده کنن . اگر پیش خودت فکر میکنی که “من گروه اول بودم کم میاوردم و کلوچه رو میخورم و من آدم سست
ارادهای هستم” نگران نباش، اتفاقا چون دانشمندان نشون دادن که اراده چیزیه که میتونی تمرینش کنی و ارتقاش بدی.
طبق تمرینی که بهت دادیم اول لازمه هدفتو کوچیک کوچیک تقسیم کنی. آره میدونم ترسناکترین قسمت هر کاری شروعشه که اراده زیادی رو میطلبه، اما قول میدم اگر هدفاتو به تکههای کوچیک کنترل شده تقسیم کنی شروع کردنش آسونتر میشه و وقتی که اولین بخش کوچک رو تموم میکنی، ناخودآگاه بلافاصله به سراغ بخش بعدی میری.

در تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده را به صورت کامل برایتان شرح دادیم آماده اید برای گام بعدی؟

7 نظر در “تغییر به وضعیت برتر گام دهم اراده

  1. ناظری گفت:

    فوق العاده بود

  2. عبدالله گفت:

    عالیه من همشو دارم دنبال می کنم

  3. سمانه گفت:

    بسیار روان ارائه کردین آفرین

  4. مهندس صابر گفت:

    بی نظیرید

  5. حسنی گفت:

    بسیار آموزنده

  6. ساغر گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

  7. سعید گفت:

    سلام وارادت ممنون از مطالب خوبتون من تمامیشون رو دنبال می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *