سبک زندگی

تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول)

تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول)

اصول در یک تجارت یعنی همه چیز و اگر هرکسی از این موارد سرپیچی کند طبیعتا نتایج و دستاوردهای خوبی به دست نخواهد آورد. در سری آموزش های بیزکالا در مسیر تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول) را دنبال می کنیم. این دوره ها زیر نظر اساتید به صورت تجربی به دست  آمده است.

ویکتور هوگو میگه آدمها مثل یه دایره نیستن که یه مرکز داشته باشن، مثل یه بیضی هستن که دو تا مرکز داره، یکی سمت واقعیت کنونی و یکی سمت ایده آ ل ها.

همه میخوان موفق شن اما اکثر نمیدونن دقیقا چی میخوان و خیلی چیزا براشون گنگه.

فرق بین هدف و ارزش چیست؟

وقتی حرف از این میشه که چی میخوایم منظور وضعیتیه که دوست داریم در آینده داشته باشیم یعنی هدف مطلوب زندگی چیه؟

هدف شاید خیلی کلمه آشنایی باشه و راحت فکر کنیم میشه تعریفش کرد. اما بعضی وقتا هدف رو با ارزش اشتباه میگیریم و دنبال ارزشامون شب و روز میدوییم، بدون اینکه بدونیم فرق این دوتا کلمه در چیه و فکرمی کنیم که داریم برای هدفامون تلاش می کنیم.

اگه بخوام یه تعریف ساده داشته باشم، ارزش چیزیه که واسه رسیدن بهش تلاش میکنیم و هدفامون رو
در همین راستا به صورت کاملا واضح و دست یافتنی تعیین میکنیم. مثلا ارزشمون رشده، خوشبخت شدنه، اما هدف میشه مثلا رسیدن به درآمد ماهی 20 میلیون تومن برای خوشبخت شدن.

نداشتن هدف باعث چه عواملی می شود؟

اگر نتونیم وضعیتمون در آینده رو تعیین کنیم، محیط اطراف این وضعیت رو بهمون تحمیل میکنه و ممکنه با ما سازگاری نداشته باشه. به نظرت بهتر نیست خودت بدونی چی میخوای و به سمتش حرکت کنی تا اینکه شرایط واست تعیین تکلیف کنن؟

با انتخاب هدف میتونی تمرکز ذهنتو بالا ببری و خوب تمرکز هم یکی از شرطهای موفقیته.

تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول)  به این اشاره  می کند که وقتی ذهن تمرکز داره، خلاقیت، انرژیت و قدرت تفکرت بالاتر میره.

هیچکس با ذهن آشفته نتونسته موفق شه. فکر رهایی که توی ذهن آشفته هست فرد رو ازمسیر خارج میکنه و ممکنه دست از تلاش برداره و باعث شه با هر ایده و فکری که به ذهنش میرسه هر روز ارزش هاشو عوض کنه

و وای به روزی که به مرحله ای برسه که تاثیرپذیر بشه از محیط و ثبات شخصیتی فرد از دست بره.

تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول)

چگونه یک زندگی موفق داشته باشیم؟

اون فرد میشه آدم حرف و هیچ وقت حرفاش عملی نمیشه، خودش شک میکنه که انجام شدنی هست یا نه؟ قدرت اراده اش رو از دست میده و دیگه نمیتونه تصمیم گیری کنه و زود خسته میشه.

حالا که تا اینجای راه اومدی، نمیخوای یه امتحانش بکنی تا بدونی لذت دونستن مسیری که خودت واسه خودت تعیین میکنی چیه؟؟؟ چرا اینو گفتم چون مطمئنم ذهن آشفته رو داشتی و بین خواسته هات گیر کردی

فرق بین خواسته و نیاز چیست؟

واسه اینکه بهتر بدونی هدف چیه قبلش بهتره بدونی نیاز و خواسته چه فرقی با هم دارن.

نیاز همون ضرورتیه که برای زنده موندن لازمش داریم ولی خواسته چیزیه که نداشته باشیم هم زنده میمونیم ولی دلمون میخواد داشته باشیم و تجربهاش کنیم.

یه جورایی خواسته باعث میشه ما استاندارد و کیفیت زندگیمون بالا بره.

مثلا نون میشه نیاز و شیشلیک میشه خواسته. با این تفاسیر، هدف یک نیاز یا یک خواسته ای هست که براش برنامه اجرایی داشته باشیم.

نیازها و خواسته هامون به خودی خود برآورده نمیشن و باید براشون تلاش کنیم. باید یه پروسه برای خودمون تا رسیدن به هدف تعیین کنیم دقیقا مثل یه کشاورز وقتی بذری میکاره، رهاش نمیکنه و ازش مراقبت میکنه تا بزرگ و تبدیل به محصول بشه و میوه بده.

کی از زندگی با کیفیت بدش میاد؟ قطعا هیچکس.

معنای واقعی زندگی یعنی چی ؟

اما قبل از هر کاری باید برای خودت مشخص کنی اصلا زندگی از نظر تو یعنی چی؟!

چون این تعریف هویت، شخصیت، باور، نگرش و رفتا رمون رو به مرور زمان تغییر میده و این میشه که کیفیت زندگی تغییر میکنه.

این تعریف کمک میکنه که برای خودمون هدف مشخص کنیم چون بدون داشتن هدف امیدمون رو از دست میدیم و دیگه هیچی واسمون معنا نداره.

تحقیقات نشون داده هدف داشتن، طول عمر رو بیشتر میکنه. پس همین الان تصمیم بگیر.
چه تصمیمی؟ خب اول از همه ببین در زندگیت چه نیازهایی داری که باید برآوردشون کنی تا زنده بمونی مثلا غذا باید بخوری، لباس داشته باشی، خونه ای که توش زندگی کنی و غیره. بعدش خواسته هاتو مشخص کن.

لطفا حداقل نخواه، قضیه همون فرق بین نون و شیشلیکه. دنبال رفع تکلیف که نیستی و تصمیم گرفتی تغییر ایجاد کنی. تو باید غذایی بخوری که کیفیت بالایی داشته باشه نه اینکه فقط سیرت کنه، نزار ذهنت فقط درگیر نیازهای اولیه ات باشه. بزار بهت بگم چی میشه اگه این حداقل رو برای خودت در نظر بگیری.

لایه های مغز چیست؟

مغز ما سه تا لایه داره یا بزار بهتر بگم ما سه تا مغز داریم که با هم در ارتباطن ولی هر کدوم مستقل داره کارخودشو میکنه و خب بیشتر مواقع هم با هم در جنگن.

مغز قدیم یا خزنده همون قسمت اصلیه که وظیفش اینه تحت هر شرایطی تو رو زنده نگه داره و هر چیزی تهدید واست باشه باهاش میجنگه.

مثلا وقتی گشنه ای مغز اینو یه خطر میبینه و سیگنال گرسنگی میفرسته و اینقد اینکارو میکنه که تو مجبور شی یه چیزی بخوری. تجربه اش کردی و میتونم اینجوری بگم که بهتر جا بیفته، دیدی یه وقتایی که خیلی گشنته میگی مغزم کار نمیکنه و حس و حال کاری رو ندارم و تنها چیزی که حالت رو خوب میکنه خوردن غذاست؟؟؟ این همون مغزه که کارش حفظ شرایط موجوده.

برای ادامه  این مبحث می توانید قسمت دوم را بخوانید.

3 نظر در “تغییر به وضعیت برتر گام ششم هدف(قسمت اول)

  1. بی نام گفت:

    چرت و پرت همش

  2. مجید گفت:

    عالی

  3. نیلوفرشکاری گفت:

    سلام خیلی خوب بود مطالب خیلی خودمونی نوشتید و حوصله سر بر نبود مشتاق شدم بقیه روهم بخونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *