بیزکالا مگ

تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز

تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز

یکی از بهترین پارامتر ها در زمینه موفقیت داشتن تمرکز است. ما در این مطلب قصد داریم برای شما این موضوع را کاملا شفاف کنیم . تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز زا به نحوی بازگو می کند که همه افراد به صورت کامل معنا  و مفهوم آن را دریافت کنند. بیزکالا مفتخر است که علاوه بر یک وب سایت فروشگاهی بتواند افراد را در زمینه های مختلف دیگر هم نیز راهنمایی کند.

چرا داشتن تمرکز در زندگی مهم است؟

فاکتور مهم دیگه برای موفقیت، داشتن تمرکز است.

اما چقدر تمرکز در زندگی مهمه؟

مغز ما یه سری تواناییهای شناختی مثل حافظه، استدلال، تمرکز، تصور، خلاقیت و شهود داره که قوه تمرکز تاثیرگذارترین ایناست و عضله و عملکرد اصلی مغز به حساب میاد و میتونه روی سایر قوه ها و عملکردهای مغز اثر بزاره.

ذره بین بدون هیچ آسیبی در دسترس افراده یا لامپ ال ای دی بدون هیچ آسیبی خونه هامون رو روشن میکنه اما زمانی که همون لامپ با تمرکز به یک فلز بتابه،میتونه اونو برش بده یا همون ذره بین بی خطر اگه در مسیر خورشید با کاغذ قرار بگیره میتونه کاغذرو آتیش بزنه.

پس هر چقدر قدرت تمرکز بیشتر باشه، بیشتر و بهتر می تونیم شرایط زندگی رو کنترل کنیم.

تمرکز یعنی توانایی یک فرد در کنترل توجه خود و استفاده از آن برای درک مسائل مختلف.

تمرکزبه این معناست که شما در حین انجام کاری به اتفاقاتی که اطرافتون در حال رخ دادنه توجهی نداشته باشی و تمام توجهت رو معطوف به کاری که انجام میدی کنی.

متمرکز بودن به این معناست که شما به جای اینکه مدام از انجام کاری به سراغ کار دیگهای بری، تمام انرژی و ذهنت رو به انجام همون کار اختصاص بدی.

چرا تمرکز کردن بهمون کمک میکنه؟

ذهن ما قابلیت های زیادی داره اما خب نمیتونه به طور همزمان روی چند تا موضوع تمرکز کنه.

مثل این می مونه فردا امتحان داری بعد مهمونی بری و بخوای با همه بشینی و همزمان حرف بزنی. اینجوری نه میتونی واسه امتحانت آماده بشی و نه از مهمونی لذت
ببری.

همه ما نمونه بارز عدم تمرکز رو به چشم دیدیم، مثل  تصادفات جاده ای.

تمرکز کردن بهمون کمک می کنه آگاهی از کارهامون رو بالا ببریم. شاید بپرسی چجوری؟ وقتی تمرکز باشه توجه به نکات ساده و پیش پا افتاده می تونه تغییرات بزرگی رو واست فراهم کنه و بتونی هر چیزی رو عمقی بررسی کنی. هر چی بیشتر در عمق یه موردی پیش بری بیشتر می تونی جلو اشتباهاتت رو بگیری و تمام فکر و ذکرت معطوف اون موضوع بشه. یه سری عوامل درونی و بیرونی هست که باعث میشه ما تمرکزمون رو از دست بدیم.

تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز

دوره مهارت آموزی تمرکز

عوامل تاثیر گذار در داشتن یا نداشتن تمرکز چیست؟

عوامل درونی همون استرسه که هممون بارها تجربه اش کردیم. مغز ما مثل تمام اعضای بدن نیاز به خوراک داره و برای اینکه بتونی تمرکز خوبی پیدا کنی باید بتونی غذایی رو بهش بدی که لازمش داره.

این روش نه تنها تمرکز رو بالا میبره بلکه فواید دیگه ای هم داره که بعدا بهش اشاره می کنیم.

خوراک مغز اکسیژنه که با تنفس عمیق به دست میاد و فقط و فقط به تمرین نیاز داره.

مضرات نداشتن تمرکز:

دز تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز به این موضوع اشاره می کنیم که فقدان تمرکز چه بلاهایی سرمان می آورد.

وقتی تمرکز نداشته باشی دقتت پایین میاد و به سختی میتونی فکر خودتو روی یک موضوع واحد نگه داری و اینجوری میشه که بعد از انجام چند روز یا چند دقیقه از یه کاری زود خسته میشی و برات دیگه جذابیتی نداره. تبدیل میشی به یه آدم دقیقه نودی، اهمال کار، فراموش کار و آدمی که همش تصمیم های اشتباه میگیره.

یه تحقیقی نشون داده زمانی که افراد تمرکزشون رو از دست میدن، میتونن در ۲۵ دقیقه زمان دوباره تمرکزشون رو برگردونن. جالبه بدونی کارمندا به طور میانگین بعد از هر ۳ تا ۱۰ دقیقه کار کردن تمرکزشون رو از دست میدن.

دامنه ی تمرکز واسه هر فرد سالم بین 45 تا 50 دقیقه اعلام شده و به همین دلیله که بعد از گذشت این زمان نیازه که یه استراحت 15 دقیقه ای به مغز بدی تا خستگی تمرکز رو از بین ببره. دقت کردی که وقتی غرقِ انجام کاری میشی زمان میگذره و چقدر حس خوبی داری؟ بهره وری بیشتر میشه و حس میکنی هدفمند شدی.

در واقع تو تونستی توجه و اراده تو همسو کنی و اینقدر مشغول اون کار بشی که هیچ چیز نتونه توجهت رو جلب کنه و اینجوری کنترل دست خودت باشه.

ازت میخوام دو تا کار زیر رو انجام بدی

1. خفن ترین دزد تمرکزت موبایلته که خیلی هم حرفه ای عمل میکنه، مخصوصا وقتی اینترنتش روشن باشه. پس موقع انجام هر کاری مثل الان که با ما همراه هستی، اینترنتش رو خاموش کن و حواست به ما باشه تا دینگ دینگ پیاما حواست رو پرت نکنه

2. یه دفترچه کوچیک بردار و یه طرفش بنویس تمرین کار عمیق

از ساعت مثلا 7 تا 8 چه کارایی میخوای انجام بدی )مثلا میخوای 20 صفحه کتاب بخونی(. خب به محض اینکه شروع میکنی کلی حواس پرتی میاد توی ذهنت که البته طبیعیه.

طرف دیگه دفترچه هر چی به ذهنت میاد رو بنویس و به خودت بگو بعد این کار براش وقت میزارم و بعد دفترچه رو برگردون که چشمت بهشون نخوره. مثلا یادت بیاد باید به یکی زنگ بزنی یا از یکی یه چیزی بپرسی یا حتی یه اتفاقی که در طول روز باهاش برخورد کردی. اگه ننویسی ناخوادگاه از ترس اینکه نکنه یادت بره نمیتونی فکرتو آزاد کنی و غرق کتاب خوندنت شی.

هیچ کاری رو که نیاز به تمرکز داره از امروز بدون رعایت این تمرین شروع نکن. تو با بالابردن تمرکزت میتونی نتایجت رو چندین و چند برابر کنی، حواس پرتی هاتو کمتر کنی و خلاق تر از قبل باشی.
به خودت هر روز این رو تلقین کن، تمرکز به وجود میاد اگر بخوام. همین و بس! چون یا بازنده زندگی میشی و توجه و تمرکزت میره سمت با زنده ها یا برنده بازی زندگی میشی و توجهت فقط رو برنده شدنه. تو همون چیزی رو بدست میاری که روش تمرکز کردی، پس روی چیزی تمرکز کن که میخوای

امیدوارم  تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز بتواند راهکار های مورد نیاز شمارا  به شما داده باشد.

4 نظر در “تغییر به وضعیت برتر گام هفتم تمرکز

  1. نیوشا گفت:

    پیش به سوی هدف

  2. سیما حقیقت گفت:

    عالی هستید پرسنل بیزکالا

  3. مژده گفت:

    مطالبتون آموزندست درود برفرهنگ سازیتون

  4. یونس گفت:

    واقعا عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *